10 tehnici rapide de relaxare

1. Mâzgălește sau desenează Atunci când nu știi de ce să te apuci mai întâi sau ai uitat ce trebuia să faci, ia o foaie de hârtie și măzgălește ceva, orice. Te ajută atât pentru a-ți limpezi mintea, cât și pentru a te relaxa.

2. Privește norii
Privitul norilor și al cerului este una din cele mai simple metode de relaxare psihică. Focalizarea privirii la distantă, corelată cu o relativă imobilitate, schimbă starea de spirit, induce o stare de calm și detașare față de problemele cotidiene.

3. Visează
Visarea dezvoltă creativitatea, ajută în stabilirea unor obiective cât și în atingerea acestora. Închidem ochii pentru câteva minute și lăsăm gândurile să vină și să plece, iar mintea noastră inconștientă va ști să transforme visele în resurse.

4.Ascultă muzică
Muzica are și efecte de îmbunătațire a memoriei și de creștere a capacității de concentrare, stimulând diverse zone ale creierului.

5. Vizualizează
Vizualizarea reprezintă cel mai bun mod de atingere de obiective. Ajută încetinirea moriștii minții și eliberarea de gânduri negative. Jocul culorilor din mintea noastră face să scadă rapid nivelul de stres.

Întinde-te pe o canapea, pat sau stai relaxat pe un scaun. Închide ochii. Încearcă să îți golești mintea numărând încet începând cu 1 și continuând până în punctul în care simți că ai eliminat din gândurile negative și simți că ești concentrat pe numărătoare. Imaginează-ți o zi însorită și un parc cu flori pe marginea aleii și cu zone răsfirate de umbră din câțiva metri în câțiva metri , datorită copacilor din parc.

Mergi liniștit, este cald și simți cum adie vântul, care parcă te face să te simți viu. Continuă să mergi prin parc numărând pașii. Observă liniștea, observă soarele care luminează și din când în când mai este acoperit de un nor subțire, care lasă să treacă razele soarelui prin el.

Găndește-te la o culoare care te face să te simti calm iar apoi imaginează-ți cum cu fiecare inspir acea culoare apare pe corpul tău, și continuă până în momentul în care te vezi în întregime în acea culoare. Să-i simți căldura, pacea si liniștea.

6. Muzica are și efecte de îmbunătațire a memoriei și de creștere a capacității de concentrare, stimulând diverse zone ale creierului.

7. Respiră profund
Respirația profundă încetinește reacția naturală la stres. Trebuie doar să respiri profund (4 secunde) după care expiri ușor. Continuă să respiri în felul acesta până în momentul în care simți calmul și relaxarea corpului și a minții.

8. Practică relaxarea progresivă
Relaxarea progresivă este o metodă foarte bună de control a nivelului de stres de la nivelul corpului. Această practică presupune contractarea anumitor grupe de mușchi și relaxarea lor ulterioară, pentru conștientizarea cantității de tensiune la care sunt supuse țesuturile musculare. Se începe cu încordarea și relaxarea progresivă a mușchilor de la nivelul capului și se termină cu vârful picioarelor.

9. Râzi
Râsul este un antidot puternic la stres, durere și conflict. Nimic nu funcționează mai bine și mai eficient în a restabili echilibrul organismului decât un râs bun și sănătos acesta lasând mușchii relaxați pentru aproximativ 45 de minute.

10. Meditează concentrat pe momentul prezent
Stai singur tu cu gândurile tale și ascultă-te. Vezi ce funcționează pentru tine și ce anume te deranjează cu adevărat. Atenția pe care ne-o acordăm exclusiv ne ajută să ne înțelegem mai bine și să ne clarificăm propriile nevoi și obiective.

Cele 10 minute de meditație zilnică schimbă viața.

Închide ochii și concentrează-te pe respirație apoi mută atenția pe restul corpului și pe senzațiile pe care le simți.

Acum, concentrează-te pe tot ce va atinge corpul (canapea, sol, scaun de exemplu) observând acele senzații. În cele din urma, se extinde concentrarea către tot ceea ce se poate auzi și simți.

Scroll to Top